FARAW je projekt, ki se izvaja v okviru programa Leonardo da Vinci Prenos inovacij. Obiščite tudi spletno stran projekta: FARAW in Faraw.si
CILJI
Sodobni poslovni svet od zaposlenih veliko pričakuje, predvsem pa prispevek h kakovosti in k učinkovitosti v delovnem procesu. Medsebojno sodelovanje, upoštevanje pravil in ustrezno odzivanje na spremembe so sposobnosti, ki jih zaposleni danes morajo imeti, ne glede na poklic in delovno mesto. Izrednega pomena za osebno zadovoljstvo in delovno uspešnost je zmožnost razumevanja, kje v poslovnem okolju se nahajamo, kako je naše delo povezano z drugimi in komunikacija na delovnem mestu.
METODOLOGIJA
FARAW je učna metoda, ki olajša razvoj sposobnosti refleksije. Sledi interaktivnemu pristopu, ki temelji na scenarijih, kjer se dijaki učijo izraziti in povedati, kako delajo in sodelujejo z drugimi. Koncept temelji na prepletenosti faz akcije in reakcije. Med fazo akcije dijaki izvedejo igro vlog v delovnih scenarijih, s katerimi se srečujejo v vsakodnevnem življenju. V fazi refleksije gradijo modele, kaj je vsak udeleženec med delovnim procesom naredil ter kje je prišlo do sodelovanja in komunikacije.
PRIKAZ IN REFLEKSIJA
Modeli so preprosti in uporabljajo barvne karte, ki predstavljajo ljudi, aktivnosti in izmenjavo informacij z uporabo pripravljene sheme. Dijaki najprej sami oblikujejo model svojih aktivnosti in komunikacij z drugimi. V drugem koraku individualne modele povežemo. Med tem procesom se razkrijejo neskladna zaznavanja, kako je delo izvedeno in kako ga rešimo. Dijaki z večkratno ponovitvijo cikla igre vlog-refleksije z malenkostnimi spremembami scenarijev razvijejo prepoznavanje razlik in skupnih točk in so nato vodeni k prepoznavanju variacij, ki se lahko pojavijo. Fazo akcije-reakcije uokvirjajo aktivnosti, ki pomagajo oceniti, v kolikšni meri so dijaki razvili razumevanje celovitosti delovnih procesov in potrebnega sodelovanja.
KONCEPT DELAVNIC Student_Workshops_slo.pdf
FARAW obsega razumljivo metodologijo in njen opis, ki jo lahko preprosto prilagodimo ciljni skupini dijakov v skladu s strokovno usmeritvijo in predhodnim znanjem. Učitelji morajo pripraviti ustrezne scenarije in jih opisati tako, da lahko dijaki odigrajo igro vlog. Faza refleksije ima podporo v vzorcih, ki vodijo dijake, da oblikujejo in integrirajo svoje modele. Delavnica z uporabljeno metodologijo traja 1–1,5 dneva z možnostjo podaljšanja. Aktivnosti so organizirane za delo v skupinah; priporočamo trenerja (učitelj ali usposobljen pomočnik) za skupino 5–7 dijakov. Tehnološka podpora za oblikovanje modelov je na voljo po izbiri in omogoča bolj učinkovito in na vsebino fokusirano delavnico, ker potrebujemo manj časa za pripravo in dokumentiranje rezultatov.
FARAW dijakom na enostaven način prikaže, kako razmišljati v širšem kontekstu in kako prepoznati soodvisnost z drugimi. Olajša razvoj sposobnosti, ki so neposredno uporabne v danes visoko sodelovalnem strokovnem delovnem okolju. Učiteljem zagotavlja učinkovit pripomoček, ki olajša poučevanje in ocenjevanje.