Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada .
Ime projekta
Ime projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšanje in učinkovitost izobraževanja in usposabljanja ter spodbujanje razvoja inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki prispevajo k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.
Bil je čudovit sončni ponedeljek na smučišču Krvavec, ki je poleg že znanih obrazov postregel še z novimi. Letos so za razvajanje na Gourmet na snegu poskrbeli mladi talenti – dijaki in študentje kar sedmih gostinskih šol, prepuščeni kreativnemu kulinaričnemu ustvarjanju pod budnim očesom priznanih kuharskih mojstrov. Prvič smo sodelovali tudi z našo šolo. Žan in Urh sta pod budnim očesom chefa Žige Gabrovca in mentorice Helene Sovec postregla z odlično jedjo. Zagotovo se vidimo prihodnje leto.
Mentorica Helena Sovec
Dijaki naše šole, kateri se izobražujejo za bodoče gastronomsko- turistične poklice so se skupaj z mentoricama odpravili na strokovno ekskurzijo po Štajerski in Prekmurju. Najprej smo si ogledali oljarno Kocbek, kjer nas je prijazni lastnik podučil o proizvodnji različnih bučnih olj. Njihova oljarna nam je bila zelo všeč, spoznali smo njihovo zgodovino, delo in vizijo. Njihove dobrote smo seveda tudi poskusili. Pot nas je vodila naprej v mesni obrat Kodila, kjer so nas pričakali spet prijazni ljudje in dobrote, katerim ni bilo videti konca. Pošteno smo se okrepčali, ogledali proizvodnjo in seveda proizvode. S polnimi trebuščki smo se odpeljali dalje po Prekmurju, do posestva Marof, kjer smo si ogledali proizvodnjo vina in ga malo tudi poskusili. Dan smo zaključili v Ritoznoju. Slabo poznan kraj si bodo dijaki sedaj, po obisku zapomnili. Lepote pohorskega hriba, kateri je obdan s samimi vinogradi smo opazovali skupaj z lastnikom Matjažem, kateri nam je ob degustaciji predstavil njihovo vinogradništvo Frešer. Podobnih ekskurzij si dijaki želijo tudi v prihodnje, saj se veliko novega naučijo, spoznajo različne zgodbe lastnikov o njihovih poteh razvoja podjetij in vidijo ter spoznajo kraje, v katerih še niso bili.
Helena Sovec, učiteljica praktičnega pouka
Dijaki programa strojni tehnik iz 3.Sa, so se v šolskem letu 2021/22 kot pravi Evropejci zopet vključili v Evropske projekte za mlade ERASMUS +. V želji po razvijanju in nadgradnji poklicnih, splošnih in jezikovnih kompetenc se od 17.4 do 29.4. izobražujejo v podjetjih v Portugalski Bragi. Z njimi je spremljevalka Helena Sovec. Veščine kot so: spoznavanje inovativnih postopkov v proizvodnji, nadgradnja tehničnih usmeritev, pridobivanje novih spretnosti, razvijanje socialnih veščin, sporazumevanje v tujem jeziku, prilagajanje novemu okolju, samoiniciativnost, sprejemanje odločitev, tkanje novih vezi, spoznavanje novih običajev in še marsikatera druga veščina so odlična osnova za osebnostno rast, nadaljevanje izobraževanja ali kasneje celo za iskanje zaposlitve v tujini.
Na tem mestu se zahvaljujemo Evropski platformi Erasmus + in Cmepiusu za ponujeno priložnost ter podporo pri izvedbi projekta.
Za dodatni fotografski material, ki se bo dnevno nadgrajeval izberite povezavo TUKAJ
Koordinator projekta: Tomaž Černec
Gregorjevo je slovenski praznik ljubezni, dan, ko se ptički ženijo. Ohranjanje kulturne dediščine je za dijake programa gastronomsko-turistični tehniki zelo pomembno, zato je v šolski kuhinji ta dan žvrgolelo. Pripravili smo kvašene ptičke, s katerimi smo razveselili dijake, zaposlene in devetošolce okoliških šol.
Aktiv gastronomije in turizma
Dijaki naše šole, kateri se izobražujejo za bodoče gastronomsko- turistične poklice so se skupaj z mentoricama odpravili na strokovno ekskurzijo po Štajerski in Prekmurju. Najprej smo si ogledali oljarno Kocbek, kjer nas je prijazni lastnik podučil o proizvodnji različnih bučnih olj. Njihova oljarna nam je bila zelo všeč, spoznali smo njihovo zgodovino, delo in vizijo. Njihove dobrote smo seveda tudi poskusili. Pot nas je vodila naprej v mesni obrat Kodila, kjer so nas pričakali spet prijazni ljudje in dobrote, katerim ni bilo videti konca. Pošteno smo se okrepčali, ogledali proizvodnjo in seveda proizvode. S polnimi trebuščki smo se odpeljali dalje po Prekmurju, do posestva Marof, kjer smo si ogledali proizvodnjo vina in ga malo tudi poskusili. Dan smo zaključili v Ritoznoju. Slabo poznan kraj si bodo dijaki sedaj, po obisku zapomnili. Lepote pohorskega hriba, kateri je obdan s samimi vinogradi smo opazovali skupaj z lastnikom Matjažem, kateri nam je ob degustaciji predstavil njihovo vinogradništvo Frešer. Podobnih ekskurzij si dijaki želijo tudi v prihodnje, saj se veliko novega naučijo, spoznajo različne zgodbe lastnikov o njihovih poteh razvoja podjetij in vidijo ter spoznajo kraje, v katerih še niso bili.
Helena Sovec, učiteljica praktičnega pouka
Mladim se dogaja na SPSŠ
Zadnji teden v oktobru je pri nas bilo pestro, poučno in hkrati zanimivo. Izvajali smo projekt Mladim se dogaja – Spodbujanje ustvarjalnosti podjetnosti in inovativnosti med mladimi, kjer smo iskali nove podjetniške ideje. V svojo sredino smo povabili tudi učence OŠ Zreče, ki so se delavnice z veseljem udeleženi.
Na Srednji poklicni in strokovni šoli Zreče smo nadvse uspešno izvedli državno tekmovanje v risanju projekcije in kotiranje, imenovanem tudi PIKO. Tekmovanja je sodelovala v 43 najboljših tekmovalcih, ki so na izzbirnih tekmovanjih dosegli izjemne uspehe, prišli pa so iz 22 različnih šol.
Dogodek smo dopolnili z ogledom proizvodnje podjetja Unior, dd, kar so gostje, tekmovalci in njihovi mentorji, še posebej pohvalili.
Prvo mesto je dosegel Luka Vrtič (ŠC Ptuj, Strojna šola), drugo mesto Anej Šklebek (ŠC Celje, Srednja šola za strojništvo) in tretje Miha Sladič (ŠC Novo mesto, Srednja gradbena in lesarska in vzgojiteljska šola).
Naš dijak v programu strojne tehnike Nejc Korošec je osvojil srebrno priznanje. Čestitamo!
Dijaki 2. letnikov srednjega strokovnega izobraževanja so v okviru predmeta geografija raziskovali naravne in družbene dejavnike lokalnega okolja.
Delo je potekalo v skupinah. Prva skupina je spoznavala prst, kamnine, podnebje in rastje na Zreškem, druga skupina je preučevala družbene dejavnike, tretja pa je izpostavila nekatere ostaline preteklosti, poudarila je pomen kulturne dediščine in skrb za njeno ohranjanje za prihodnje rodove.
Sprehodili so se po geografski učni poti okoli Zreškega jezera in skozi zreško naselje ter tako spoznali pomen spoznavanja domače pokrajine z neposrednim opazovanjem in izkustvenim učenjem, kar je pripomoglo k zanimanju zanjo in njenemu razumevanju.
Med lokalnim prebivalstvom so opravili še anketo, s katero so raziskali, koliko domačini poznajo življenje Pohorcev v preteklosti, kako poznajo delo oglarjev, steklarjev, drvarjev in fužinarjev ter katere so bile njihove tipične jedi. Ugotovili so, da med občani še živijo potomci »prebivalcev tipičnih poklicev«, da nekateri poznajo tipične jedi tedanjih Pohorcev in njihove recepte, le redki domačini pa znajo dobrote njihovih prednikov tudi pripraviti.
V okviru terenskega dela so opravili še aktivnosti medpredmetnega povezovanja geografije in ekonomije. V ožjem geografskem prostoru so poiskali primere gospodarskih in negospodarskih dejavnosti, poudarili njihovo povezanost in soodvisnost, tako v geografskem kot tudi v ekonomskem smislu.
Štefica Fink
Več fotografij si lahko pogledate na povezavi tukaj.
SREDNJA POKLICNA IN STROKOVNA ŠOLA ZREČE ODPIRA SVOJA VRATA
Dobrodošli na letošnjem dnevu odprtih vrat Srednje poklicne in strokovne šole Zreče, ki bo v ponedeljek, 18.10.2021, v naši šoli na Dravinjski cesti 1 v Zrečah.
Od 8. do 13. ure boste lahko tudi vi del dogajanja v šoli in v šolski delavnici. Srečevali boste učitelje in bodoče sošolce, saj ravno takrat gostimo učence lokalnih osnovnih šol, ki bodo z delom v različnih izobraževalnih delavnicah izpopolnjevali svoje veščine.
Da vam bi lažje predstavili naše delo, nas o uri prihoda in vrsti programa, ki vas zanima, obvestite preko e-pošte ali telefona najkasneje do ponedeljka, 18.10. do 7.00 .
Vabljeni med nas!
Prijava na elektronsko pošto: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Telefon: 03 757 18 00
Spletna stran: ŠC Slovenske Konjice-Zreče (sc-konjice-zrece.si)
fb: Srednja poklicna in strokovna šola Zreče
Prosimo, da ob obisku poskrbite za izpolnjevanje PCT pogoja,
Poznate zgodbo o sinu, ki ni mogel biti pri miru in osredotočen na učenje? Ko pa je šel z očetom na sprehod in sta med hojo skupaj ponavljala snov, je bilo otroku naenkrat vse lažje in bolj zanimivo?
Zaradi pozitivnih učinkov gibanja na učenje, smo se na SPSŠ Zreče odločili, da pouk matematike prenesemo v naravo in k temu dodamo še gibanje. Učili smo se v okolici šole in na Primorskem, kar nam je omogočila IKT tehnologija.
Nevroznanstveniki vedno bolj poudarjajo, da so možgani zaradi gibanja precej bolj učinkoviti kot med mirnim sedenjem. Zaradi koordinacije in ravnotežja, ki ga zahteva gibanje, namreč usklajeno delujeta tudi obe možganski polovici, izkoristek je večji, zaradi povečanega dotoka krvi se aktivira večja kapaciteta možganov, tako sprednji kot zadnji del, kar ugodno vpliva na sposobnost pomnjenja in koncentracije.
Dijaki so dobili v MS Forms sestavljeno preverjanje znanja, ki so ga lahko rešili zunaj, s pomočjo telefona. Preverjanje je bilo sestavljeno tako, da je bil poudarek na razmišljanju, z danimi podatki in slikami, da so lahko le kliknili pravilne rešitve. Po oddani nalogi so takoj dobili rešitve. Ob nepravilnem odgovoru so videli namige z dodatno razlago ali pa so imeli zraven povezavo do določene strani v spletnem učbeniku, kjer so bile razlage podane z animacijo. Ob reševanju so imeli možnost še hoditi oziroma si vzeti »odmor« za dodatne fizične vaje in vaje za povezovanje obeh možganskih hemisfer.
Ni pomemben le cilj – znanje, ampak tudi pot, ki je motivacijska in učencem bolj prijazna.
Mentorica: Tjaša Rajšp
Z dijaki drugih letnikov smo se odpravili na strokovno ekskurzijo na Primorsko. Ker smo Zdrava šola, smo najprej spoznali zdravilne učinke mediteranske prehrane in oljčnega olja, nato pa smo poskrbeli še za dvig srčnega utripa. Imeli smo se lepo.
Mentorica: Tjaša Rajšp
Konec septembra je na šoli pod okriljem Finančne uprave RS potekal projekt Davčno opismenjevanje mladih. Udeležili so se ga dijaki 3. In 4. letnikov srednjega strokovnega izobraževanja. Sprehodili so se skozi zgodovino davkov in spoznali davke v sodobni družbi. Aktivno so sodelovali v izračunavanju osnov za obdavčitev poslovnega izida pri s.p., d.o.o. in normiranih samostojnih podjetnikih. Ugotavljali so prednosti in slabosti posameznih pravnih oblik in argumentirali izbor najboljše alternative. Uporabili so mobilno aplikacijo eDavki, ki odpravlja administrativne ovire pri digitalizaciji postopkov in nam omogoča hitrejše poslovanje s FURS-om.
Ugotovili so, da davke plačujemo v vseh državah sveta, da se njihova višina in predmet obdavčenja med državami razlikujeta, da so pomembni, saj nam omogočajo zdravstveno varstvo, izobrazbo, čisto okolje, višji življenjski standard in boljšo kakovost bivanja na sploh.
Štefica Fink
Več fotografij lahko pogledate na povezavi tukaj.
Ob svetovnem dneva turizma, ki je to leto obarvan s tematiko “Turizem za vključujočo rast”, smo z dijaki na šoli poudarili njegov prispevek k družbenemu razvoju, njegov gospodarski in negospodarski pomen.
Ugotovili smo, da turizem v gospodarskem smislu prispeva k povečanju BDP, k razvoju manj razvitih območij, zaposlovanju lokalnega prebivalstva in k povečanju obsega naložb. Pomembni so tudi njegovi neekonomski učinki - človek si na počitnicah ali na potovanju obnovi telesne in duševne moči, razširi obzorja, to pa ima pozitiven vpliv na družbo kot celoto, saj je človek potem bolj ustvarjalen in, ker je bolj zdrav, manj odsoten z dela.
Zaradi zgoraj navedenih razlogov je ponovni zagon turizma, po tem, ko je pandemija pustila velik vpliv na gospodarstvo in družbo, še kako bistven za njun nadaljnji razvoj.
Štefica Fink
V začetku septembra so dijaki 2. letnikov programa strojni in gastronomsko-turistični tehnik opravili terensko delo kot del izobraževalnega programa v okviru geografije. V konkretnem geografskem okolju so lahko povezali teorijo s prakso. Izkustveno učenje, kot sodobna oblika učenja, je vključevalo izkustveno spoznavanje resničnosti in konkretno akcijo. Dijaki so z delom na terenu razvijali sposobnosti opazovanja in logičnega razmišljanja. Veliko so se naučili na lastnih izkušnjah in s tem razvijali samostojnost, radovednost, pridobili so veščine teamskega dela.
Terensko raziskovanje so opravili na planoti Kraškega roba, ki se s strmim, tektonsko na več mestih pretrganim robom, prevesi iz kraške v flišno pokrajino Istre. Spoznavali so reliefne oblike kot so udori, brezna, škraplje, jame in skalne podore. Opazovali so plezalne stene za bolj ali manj izkušane plezalce. Stene so zanimive predvsem z geološkega vidika, saj imajo luskasto zgradbo, ki je edinstvena v Sloveniji. Flora in fauna planote je preplet živega sveta obeh pokrajin, ki ju Kraški rob razdeljuje. V prijetnem vremenu, ob omamnem vonju dišečega rastja in ob čudovitem pogledu na Jadransko morje, Koper in Trst, so opazovali viadukt in strnjeno vasico Črni Kal pod pečino. Prst pokrajine so raziskovali tik ob utrdbi nekdanjega grofa Urlika. Predstavili so posebnost nagnjenega zvonika cerkve sv. Valentina, značilno kraško arhitekturo ter znamenito Benkovo hišo.
V Hrastovljah so prisluhnili zgodbam o revnem življenju Šavrink in tako podoživljali njihov vsak dan. Navdušila jih je freska Mrtvaški ples v cerkvi Sv. Trojice. Opazovali so vlak, kako na svoji poti premaguje veliko višinsko razliko, predstavili so posebnost železniške proge Divača - Koper in zahtevno gradnjo njenega drugega tira.
Na 80 m visokem Strunjanskem klifu so raziskovali flišne plasti in ugotavljali vzroke za njihov nastanek. Z vrha so opazovali prepadne stene, prodno obalo in druge naravne pokrajinske značilnosti, ki jih abrazija, akumulacija, dež, temperaturne razlike in veter neprestano spreminjajo v novo obliko. Navdušeni so bili nad lepoto Mesečevega zaliva, najlepšega zaliva v Sloveniji. Predstavili so značilnosti krajinskega parka, ki se ponaša s svojo biotsko raznovrstnostjo, z značilnim obmediteranskim podnebjem in rastjem.
Na planoti nad klifom so uro svojega časa posvetili gibanju in učenju matematike v naravi. V okviru projekta Zdrava šola so spregovorili o zdravi prehrani, predvsem o mediteranski kuhinji in olivnem olju, pomembnem in zdravem živilu primorskega prebivalstva.
Zaključili so z raziskovanjem srednjeveške kulturne dediščine Kopra, ogledom potniškega terminala v Marini Koper in kopanjem v koprskem mestnem kopališču.
Štefica Fink
Več fotografij lahko pogledate na povezavi tukaj.
Dragi učenci, spoštovani starši!
Upamo, da ste lepo preživeli proste dneve, doživeli veliko nepozabnih trenutkov in si nabrali ogromno energije za novo šolsko leto. Ker se bliža njegov začetek, vam za 1. šolski dan posredujemo naslednje informacije:
Prvi šolski dan bo v sredo, 1.9.2022 z začetkom ob 7.30. Dijaki višjih letnikov boste pred šolo počakali na razrednika in nato skupaj odšli v razrede, dijaki prvih letnikov pa boste pred vhodom v novi šolski objekt prav tako počakali na razrednike, izvedli fotografiranje ter potem v njihovem spremstvu odšli v matične učilnice.
Razpored dijakov po prostorih:
Želimo vam uspešen in prijeten prvi šolski dan
Vodstvo šole
Pozdravljeni,
v prilogi se nahaja letošnji izvod našega časopisa KORAKI.
Želim vam obilo veselja ob branju.
Tomaž Černec